• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 30 مرداد 1401
کد مطلب : 169156
+
-

صعود ناتمام کوهنورد اصفهانی  به علم‌کوه

کوهنورد اصفهانی که در جریان صعود به علم‌کوه به شکاف یخی سقوط کرده بود صعودش ناتمام ماند و جان خود را از دست داد.
به گزارش همشهری، این کوهنورد 30ساله که محمود مولایی نام داشت و اهل اصفهان بود روز جمعه همراه هم‌تیمی‌هایش در حال صعود به علم‌کوه بودند که هنگام عبور از شکاف یخی علم‌چال  داخل شکاف سقوط کرد.
به‌دنبال این حادثه هم تیمی‌هایش با هلال‌احمر تماس گرفته و درخواست کمک کردند. شواهد نشان می‌داد حادثه در ارتفاع 4200متری علم‌چال اتفاق افتاده است و فرد مصدوم دچار کاهش سطح هوشیاری شده و جانش در خطر است. در این شرایط بود که برای انتقال او درخواست بالگرد شد. هرچند بالگرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پرواز درآمد و به نزدیکی محل حادثه رسید اما به‌دلیل باد شدیدی که در آنجا می‌وزید بالگرد امکان فرود را نداشت و به این ترتیب به آشیانه بازگشت. ساعتی بعد از محل حادثه خبر رسید که مصدوم به‌دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است. به این ترتیب انتقال زمینی این مصدوم در دستور کار قرار گرفت و پیکر کوهنورد جانباخته به پایین منتقل شد.
براساس این گزارش هنوز علت دقیق وقوع حادثه و سقوط این کوهنورد مشخص نیست. این حادثه در حالی اتفاق افتاد که در روزهای گذشته نیز یک کوهنورد تهرانی در گرده آلمان‌ها سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید